Gå direkt till huvudinnehåll

Felanmälan & störning

Felanmälan 

Om du upptäcker fel eller brister i din lägenhet ska du anmäla detta till oss omgående. Vänta inte med att anmäla felet, då kan det orsaka ännu värre skada. 

Innan du felanmäler - vad kan du göra själv?

  • Byta glödlampor och lysrör i fasta armaturer/lampor som i kök, badrum och förråd, samt byta lampa i ugn, kylskåp och spisfläkt.
  • Återställa säkring eller byta propp. Ha alltid extra proppar hemma. Kvarstår elfelet efter återställning/proppbyte, kontakta Karlskronahem

Detta får du inte göra själv.

  • Sätta in nya eluttag, samt kopplingar för vatten och avlopp.
  • Dra nya ledningar.
  • Koppla in tvättmaskin/diskmaskin, om det inte finns ett redan installerat eluttag avsett för detta.
  • Dra förlängningssladdar in till badrummet och koppla tvättmaskin till dessa


Störning

På Karlskronahem vill vi att våra hyresgäster ska känna sig trygga och trivas i sin bostad. Bosociala gruppen arbetar med ordningsregler, trygghet och uppföljning av störningar och olovliga kontrakt. Du kan även kontakta bosociala gruppen angående generella trygghetsfrågor.



Utelåst

Blir du utelåst ska du alltid kontakta vår jour, på telefon 0455-227 17. De låser upp ytterdörren åt dig om du kan legitimera dig. Du kommer i efterhand att faktureras för arbetskostnaden.

 

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på Mina sidor.
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17