Gå direkt till huvudinnehåll

Störning

Anmäla en störning

Anmäla störning under telefontid

Vill du anmäla en störning under Karlskronahems telefontid - ring Felanmälan. Då kommer bovärd ut så snart som möjligt. Vid upprepade störningar vidtar Karlskronahem åtgärd som anses lämpliga för det enskilda fallet.

Alla anmälningar är anonyma, vilket innebär att grannen aldrig får reda på vem som gjort anmälan.

Felanmälan: 0455-30 49 00

Anmäla störning efter telefontid

Vill du anmäla en störning efter telefontid - ring Karlskronahems jourtelefon.
Då kommer en väktare ut så snart som möjligt. Vid upprepade störningar vidtar Karlskronahem de åtgärder som anses lämpliga i varje enskilt fall. Alla anmälningar är anonyma, vilket innebär att grannen aldrig får reda på vem som gjort anmälan.

Jour: 0455-227 17

Misstänker du brott

Störs du av lägenhetsbråk eller misstänker brott, ber vi dig ringa direkt till polisen på nummer 112. Kontakta även Karlskronahem så vi får information om situationen.

Vad är en störning?

Vad som kan upplevas som en störning är individuellt. Därför är det viktigt att visa hänsyn och respekt gentemot grannarna. Om du upplever att en granne stör hjälper det ofta att knacka på och tala med grannen. Om det av någon anledning känns obehagligt eller om det inte hjälper ska du kontakta oss.

Vanliga störningar kan vara:

  • Husdjur
  • Högljudd granne
  • Lekande barn
  • Rökning
  • Generella otrygghetsfrågor

 

Karlskronahems bosociala grupp

Har du frågor eller behöver stöd eller hjälp kring trivsel- och trygghetsfrågor hör av dig till vår bosociala grupp.
Markus Samuelsson, bosocial samordnare.

markus.samuelsson@karlskronahem.se
0455-32 17 70

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på Mina sidor.
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17

Frågor och svar