Gå direkt till huvudinnehåll

Information till dig som bor i en fastighet som ska säljas

2018-06-04
Så funkar kundservice, felanmälan mer mera när ny fastighetsägare tar över 27 juni (obs nytt datum)

Information till dig som bor i en fastighet som ska säljas
Den 27 juni (observera att datumet tidigare var 18 juni) görs överlämning till de fastighetsägare som köpt Karlskonahems fastigheter. Här har vi samlat praktisk information om hur det fungerar, för dig som bor i husen, inför överlämningen.

Kundservice, felanmälan och jour
Fram till överlämningen använder du Karlskronahems kundservice, felanmälan och jour. Efter det tar den nya fastighetsägaren över och du kontaktar den för frågor och felanmälan.
Den nya ägaren sätter upp information i trapphusen eller lämnar brev i brevlådan med kontaktuppgifter för kundservice, felanmälan med mera, i samband med bytet den 27 juni. 

Du hittar även kontaktuppgifter här.

Tromtögatan 14, 16, 18, 20
Köpare: Kobebus Fastighets AB
Felanmälan dygnet runt, Avarn, 010-222 30 00
Störningsanmälan, Avarn, 010-222 30 00

Tromtögatan 2-6 och Haglövägen 1
Köpare: Skogstjärnen AB
Felanmälan, 0770-33 90 15

Tingsvägen 13, 15, 17 A-D, Toras väg 2-16 och Amiralitetstorget 25
Köpare SBB Norden AB
Kundtjänst dagtid, 0200-22 72 00
Felanmälan dygnet runt, felanmalan@sbbnorden.se eller 0200-22 72 00

Wachtmeistergatan 28 A-C
Köpare: Brunsbergbolagen fastigheter AB
Kontakt: Niclas Brunsberg0709-58 56 28

Rävalyckan 1-5
Köpare: Karlsson & Hedfors fastigheter AB
Kontakt: khfastigheter@gmail.com eller
Andreas Karlsson, 0733-66 68 00 och Anders Hedfors, 0708-26 16 70

Betalning av hyran
Karlskronahem hanterar aviseringen för juli månad. Det innebär att det är Karlskronahem som skickar ut fakturan/räkningen som kommer i juni med förfallodag 2018-06-29. Hyresavin månaden efter kommer från din nya hyresvärd. Som hyresgäst behöver du inte göra något, utan allt hanteras mellan Karlskronahem och den nya fastighetsägaren.

Autogiro
Betalar du hyran med autogiro kan du göra det även för juli månad. Efter det avslutar du själv ditt autogiro hos Karlskronahem. Det gör du antingen i din internetbank eller kontakta din bank. Det viktigt att du inte avslutar ditt autogiro förrän i början på juli månad. Du får sedan starta upp det på nytt hos den nya hyresvärden (om den erbjuder denna tjänst). Kontakta din nya hyresvärd för mer information om detta.

E-faktura
Har du e-faktura hos Karlskronahem, avslutar du detta själv. Även här kommer sista avin med hyran för juli månad.
Önskar du e-faktura ifrån ny hyresvärd, kan du i din internetbank se om de erbjuder det eller inte.

Du fortsätter samla poäng och behåller alla tidigare poäng
Står du idag i Karlskronahems intressebank och samlar poäng kommer du per automatik att fortsätta med det. Du har också kvar alla dina poäng. Dock kommer du framåt att få 1 poäng om dagen istället för 1 ½, som man får som hyresgäst. 

Har du sagt upp din lägenhet?
Om du nyligen har sagt upp din lägenhet kommer din nya hyresvärd att kontakta dig för att informera om hur det fungerar med till exempel visning av lägenheten.

Visa fler

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på Mina sidor.
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17

Frågor och svar