Om Corona/covid-19 - åtgärder för att motverka smittspridning

På Karlskronahem följer vi Folkhälsomyndighetens riktlinjer, vilket innebär att vi tvingas sänka nivån på vår service. Vi vet att det har gjort vardagen besvärligare för dig som hyresgäst och bostadssökande, men syftet är att skydda dig och andra samt minska smittspridningen. Vi hoppas att du har förståelse för detta!

Bobutik stängd tills vidare - utökad service på telefon
Kundservice och felanmälan görs enbart över telefon och mail. Bobobutiken är stängd tills vidare.
Aktuella öppettider för telefon hittar du under kontakt.

 

Enbart akuta fel åtgärdas
Med anledning av nya skärpta regionala råd åtgärdas från och med 11 november 2020 enbart akuta fel. Exempel på akut felanmälan är brand, vattenläcka, avloppsstopp, elavbrott, nätverksavbrott, ventilationsavbrott, vitvaror som inte fungerar, ytterdörrar/balkongdörrar och fönster som inte går att stänga samt fara för liv och fastighet.

 

Är din felanmälan inte akut kommer den att registreras men inte utföras förrän andra direktiv gäller.

 

För akuta felanmälningar gäller att vi önskar tillträde med huvudnyckel samt att alla i hushållet lämnar lägenheten 60 minuter före bokat besök.

 

Visning av lägenhet
Visningar görs enbart av lägenheter där hyresgäst flyttat ut och då för en person åt gången. Vid övriga lediga lägenheter får man i nuläget utgå från den information som finns på hemsidan (ritningar och eventuella bilder). Läs mer om hur uthyrningsprocessen tillfälligt förändrats.

 

Utökat städ
Utökat städ i fastigheter med avtorkning av alla kontaktytor (handledare, handtag, strömbrytare, dörrtrycken armbågskontakter, dörrar, hissglas, hissknappar, speglar och brevinkast) med desinfektionsmedel som är virus- och bakteriedödande.

 

Betala hyran
Har du problem att betala hyran på grund av till exempel en förändrad arbetssituation relaterad till Coronaviruset? Hör av dig till vår ekonomiavdelning i god tid innan hyran ska betalas så kan vi, utifrån en individuell bedömning, bistå med ett kortare anstånd eller en avbetalningsplan.

Hjälp med ekonomiskt bistånd görs hos Arbetsmarknadsförvaltningen.

Lokalhyresgäster
Under vår/sommaren 2020 arbetade Karlskronahem med en strategi för att stötta lokalhyresgäster som påverkades negativt av pandemin. Från och med hösten 2020 hanteras frågan nationellt och regeringen har beslutat om ett omsättningsstöd till enskilda näringsidkare.
Stödet träder i kraft den 9 november. Läs mer om stödet här. 
Har du frågor gällande din situation är du välkommen att höra av dig till marknadschef Ann Winbom.

 

Skydda dig själv och andra
Folkhälsomyndigheten uppmanar person med symptom, även milda, att begränsa sociala kontakter för att inte smitta andra. Hosta eller nys i armvecket och tvätta händerna ofta, och noggrant. Välj gärna att åka hissen själv och tänk på att generellt hålla avstånd. Du som är 70 år eller äldre uppmanas att begränsa dina nära kontakter. Mer information om hur du kan hjälpa till att hindra smittspridning hittar du på Folkhälsomyndigheten.
Här finns även information på flera olika språk. For information in other languages about the coronavirus.

 

Frågor
Har du frågor kring våra åtgärder hör av dig till info@karlskronahem.se eller 0455-30 49 00.

 

Ta hand om dig och varandra!

In English
To reduce the spread of the coronavirus we have closed our reception and only handle emergency jobs in apartments where tenants not are at home.
For service and fault reporting call 0455-30 49 00. Monday-Friday, 8-15 (closed 12-13).
For information in other languages about the coronavirus.

Take care!

 

 

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på felanmalan@karlskronahem.se
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17