Vanliga frågor

I listan nedan ser du de vanligaste frågorna vi brukar få. Och svaren, så klart. Om det är något du annat du undrar över är det bara att ringa eller mejla oss!

Hyra, bo eller flytta ut?

Hur ställer jag mig i kön/börjar att samla poäng för en lägenhet?
Du registrerar dig i vår intressebank. Det gör du via webben på Registrera dig. Du kan också registrera dig via en pappersblankett som du kan hämta här. Blanketten finns också att hämta i vår bobutik.

Du måste vara 16 år för att registrera dig.
Läs mer hur du registrerar dig här.

 

Hur fungerar poängsystemet?
Karlskronahem arbetar med ett kösystem baserat på poäng. Du får 1 poäng/dag efter du registrerat dig. Du måste sedan logga in på Mina sidor en gång per år för att bekräfta din registrering och behålla dina poäng.
För studentboenden arbetar vi med ett annat system.
Läs mer om poängsystemet här.

 

Hur lång uppsägningstid har jag?
Uppsägningstiden är normalt tre månader och gäller från månaden efter du sagt upp lägenheten. Uppsägningstiden står i ditt kontrakt. Är du tveksam kontakta oss så hjälper vi dig.

Felanmälan

Hur gör jag en felanmälan?
Logga in på Mina sidor.
Lösenordet för Mina sidor är mellan 4-20 tecken (siffror och bokstäver) som du valt själv när du registrerade dig på karlskronahem.se

Du kan också ringa 0455-30 49 00 och felanmäla.

 

Hur lång tid tar en felanmälan?
Efter en felanmälan blir du kontaktad och åtgärden påbörjas inom sju arbetsdagar. På Mina sidor kan du följa din felanmälan.

Hyra och ekonomi

Jag har blivit av med hyresavin.
Via "Mina sidor", under ”Avier”, kan du hämta ditt OCR-nummer. Betala sedan in din hyra till bankgiro 5320-6785. Tänk på att välja rätt månad, då varje månad har ett unikt OCR-nummer.
Det finns också möjlighet att betala in din hyra utan OCR-nummer till bankgiro 5040-0282. För att betalningen ska registreras måste du skriva i namn och personnummer i rutan för meddelande.

 

Jag kan inte betala hyran i tid?
Kontakta oss så snart som möjligt om du har blivit efter med hyran. Då kan vi hjälpas åt att hitta en lösning på problemet.

 

När kommer hyresavin?
Karlskronahem skickar ut en hyresavi varje månad. Du får avin i din brevlåda kring den 18 varje månad.

Kundservice

Ring eller maila kundservice så hjälper vi dig så fort vi kan.

 

Kontakta vår kundservice
Våra medarbetare
Vanliga frågor och svar

Gör en felanmälan

Din felanmälan gör du på karlskronahem.se/minasidor
Störning eller akut felanmälan efter stängningstid? Ring 0455-227 17